- Andres Kostiv
Bestwine lugu: veinikeldrist edukaks e-poeks

2020. aasta andis e-kaubanduse tegevusele hoogu kõikjal. Ka seni aktiivselt personaalse butiikäri kogemusele panustanud Bestwine pööras oma kasvuambitsiooni digitaalsetesse kanalitesse ning pöördus Futuristi poole sooviga kiiresti kasvatada oma e-poe teenuse osakaalu.
Strateegiline kannapööre ühe kuuga
Esimestel mentorkohtumistel Bestwine’i juhtkonnaga leidsime eest endale väga tuttavat laadi probleemi. Ettevõttel oli vaja kiiresti luua e-pood, mis arvestaks olemasolevate klientide ootusega, ent hakkaks ka tööle alternatiivse kauplusena veinikeldrile, kus senitoiminud teenuste pakkumise võimalused olid COVID-19 tõttu piiratud.
Korraldasime Bestwine’i tiimile strateegiasprindi, mille käigus valmis konkreetne tegevuskava. Lepiti kokku järgmise kahe aasta eesmärkides ning analüüsiti uut olukorda. Tekkisid vastused küsimustele nagu milline on praegusesse aega sobiv ärikontseptsioon, kuhu on suunatud uue e-poe fookus, ja millised on sellise julge kannapöörde tegemisel ettenähtavad riskid. Strateegiatöötoast lahkuti juba detailse plaani ja esimeste poodi puudutavate disainimõtetega.
Nädalaga valmis e-poe prototüüp
Uue e-poe disain sündis välgukiirusel. Nädalase disainisprindi jooksul intervjueeriti mitmeid kliente, analüüsiti erinevaid lahendusi ning joonistati koosloomes uue e-poe terviklahenduse prototüüp. Kogu juhtkond osales prototüübi kasutajatestidel ning pakkus lahendusi nende käigus ilmnenud probleemide parandamiseks.
Paralleelselt disainimise, testimise ja parandamisega vormistas Futuristi disainimeeskond viimistletud kujunduse. Nii oli võimalik testida juba lõpliku välimusega teenust, ning kohe sprindijärgsel nädalal alustada veebipoe teostusega.
Käibe kasv: kaks miljonit
2021 aastal oli Bestwine’i käive tõusnud 2,26 miljonilt eurolt 4,31 miljonile. Võrreldes nende algse lihtsa e-poega on uuel sihipäraselt disainitud veebilehel kolm korda suurem tõenäosus, et külastaja lahkub õnnestunud ostuga.