• Andres Kostiv

Küsimused kõikidele vastustele, II osa.

Disainisprint on pikk protsess ja arusaadavalt võib tekkida küsimusi ja keerulisi olukordi, kui sellega esimest korda kokku puutud. Käesolevas postituses võtame ette veel mõned kriitilised küsimused ja asume aga asja kallale. Esimene postitus on lugemata? Siis kliki siin

ja tule hiljem teise osa juurde tagasi või vastupidi.



Kas prototüüpi saab testida vähem kui viie inimesega?

Ei. Raske on näha äratuntavaid mustreid ja probleeme intervjueerides vähem kui kolme inimest. Peale kolme hakkavad juba probleemid esile kerkima ning neid soovimegi lahendada. Kui viiest fookusgruppi kutsutust tuleb kohale kolm, on veel okei, ja kaks on varuks alati. Aga ära kunagi kutsu fookusgruppi nelja inimest, pigem viis või rohkem, et ikka oleks varuga.


Kas me saame testida toodet pere või sõprade peal?

Ei. Sa saad testida toodet ainult oma sihtgrupi peal. Kui Su sõbrad ja perekond on tõesti sihtgrupp, siis järgneb teine probleem: nad ei ole erapooletud ja ehk teavad liiga palju. Testimine on tulemuslikum, kui avaldatakse ausat tagasisidet päris kasutajatelt – ehk mida ei saa inimestelt, kes Sind teavad.

… aga näiteks mõne lemmikkohviku kliendid?

Ilmselt mitte. Samas, see võib töötada, kui ehitadki toodet, mida kasutavad kohvikus aega veetvad inimesed. Aga isegi siis pead sa leidma külastajad, kes on erineva profiiliga: püsiklient, üksikvanem, ärimees, et see mätas, kust otsast asju nähakse, oleks ikkagi võimalikult mitmekülgne.


Kas inimesi saab intervjueerida enne sprinti?

Jah! Ma täitsa mõistan, kui enne sprinti on keeruline aega leida, aga kes seda suudavad, on nähtavas võidus. See on uuring enne uuringut, mis annab hea positsiooni stardiks ja teeme seda Futuristis alati. See tuleb eriti kasuks sellisel juhul, kui Sul on idee, aga ei tea täpselt kust alustada, kes on Sinu täpne klient või kuidas ta toodet kasutab.


Kas sprinti saab teha ka osaliselt?

Jah. Suurte väljakutsete puhul soovitame jätkuvalt terve protsess läbi teha, ent on palju tehnikaid, mis kohandades toimivad ka osaliselt. Näiteks fookusgrupi intervjuusid saab teha alati ja see toob tihti juba esimesed märgid, mis tootedisainis toimib ning mis mitte.


Kas toote testimine on sama mis fookusgrupp?

Ei. Fookusgrupp on päris mitu, meie puhul umbes kümme, inimest ühes ruumis või siis videokõnes, kes kõik arutavad kõva häälega - tootedisaini ja muidugi selle vajaduse üle. Fookusgrupi suurimaks komistuskiviks on aga see, kui gruppi satuvad kas liiga vaiksed inimesed, kes ei paota mitte ühtegi kommentaari ning jutupaunikud, kes räägivad kõigist üle. Võrduseks tootetestimine, mis on üks-ühele intervjuu koos tootega, kus on näha testija vahetut arvamust, reaktsiooni ja käitumismustrit.

Kas tootetestimist saab teha ka näiteks läbi telefoni või läbi videokõne?

Jah, aga see vajab rohkem tegutsemist. Otse on alati parem näha inimese kehakeelt või näoilmeid, läbi videokõne ei ole see võimatu, kuid on raskendatud. Samuti tekib kiiremini usaldus, kui viibid inimesega samas ruumis ja saad talle ilma mingisuguse filtrita silma vaadata. Videokõna eeldab alati head tehnikat, mille kaamera on kvaliteetne ja mis peab ilma viperusteta vastu. Futurist aga võtab kõik väljakutsed vastu ja viimase mitme nädala kogemus on näidanud, et ka videokõne toimib suurepäraselt.


Mis siis, kui minu küsimusele ei vastatud?

Esimest osa küsimustest ja vastustest saad lugeda SIIT

! Kui ka seal ei olnud Sinu küsimusi, siis kirjuta meile andres@futurist.ee
ning vastame või teeme koos sprindi.

VÕTA ÜHENDUST

Asume koos tegutsema! 

Kirjuta, kui soovid Google disianisprindist rohkem teada saada või tekkis muid küsimusi.

Nimi

E-mail

Sisu

FUTURISTI TÖÖD
AJ& Smart crtified.png
SOTSIAALMEEDIA
facebook-square.png
linkedin.png
youtube2.png

Futurist Estonia     |