• Andres Kostiv

Kuidas disainihäkkidega kiirelt oma teenust parendada?


Laual arvuti koos klaviatuuri ja disaininäidistega.

Olete kunagi mõelnud, miks kahest sarnast teenust pakkuvast veebilehest üks on palju edukam kui teine? Suure tõenäosusega on põhjus just selles, et üks on lihtsalt teisest kasutajasõbralikum, läbimõeldum ja atraktiivsem ning just seetõttu eelistatavad inimesed oma toiminguid teha sellel lehel. Hea uudis on see, et disainihäkkide abiga saab just seda ja tegelikult ka muid teenuseid parendada kõigest loetud tundidega.


Oleme seda juba varem öelnud, aga ütleme korra siis veel, et tänases veebikeskses maailmas tuleb olla valmis klientidele pakkuma reaalse poe või teenindussaaliga võrdväärset ja ehk isegi paremat virtuaalset keskkonda. Inimene, kes siseneb mõnda veebipoodi või internetipanka, ei kipu seda uuesti kasutama või andestama, kui silma riivavad veebilehe vead, ebaselgus ning selle välimus on visuaalselt ikka väga kehv. Siinkohal tulevadki appi disainihäkid, mille abil saab teenuse parendamiseks midagi ära teha lausa nelja tunniga. Just nii ja loe aga edasi.


Mis üldse on disainihäkk?


Lihtsalt öeldes muudab see nipp toote või teenuse kasutajale atraktiivsemaks ja pakub meeldejäävat kogemust. Näiteks, kui on valida kahe ukse vahel: üks on kaunilt viimistletud ja kirka värvitooniga, teine ilma ühegi värvikihita, siis kummast uksest enamik inimesi sisse astub? Loomulikult sellest, mis on pilkupüüdvam. Sama kehtib ka veebiavarustesse kolinud teenustega – visuaalselt kaunimal ja veatumal on alati suurem arv rahulolevaid kasutajaid.


Disainihäkid on justkui miniversioonid armastatud Google Disainisprintidest. Neljatunnise disainihäki esimese pooles toimub väljakutse defineerimine, inspiratsioonide demo, kontseptsioonide individuaalne visandamine, hääletus ning lahenduse sõrestiku ehk storyboardi visandamine. Sellele järgneb graafiline disain sõrestiku või storyboardi alusel. Kui see on valmis, siis testitakse disainihäki tulemust kolme kasutaja peal.


Seetõttu soovitamegi disainihäkke kasutada olemasolevale teenusele uue kontseptsiooni loomiseks või hoopis täiesti uue teenuse loomiseks. Disainihäkid toimuvad tavaliselt üle nädala ning nende keskse protsessina valmib ekvivalent disainisprindile umbes kuu aja jooksul. Kuna aega on piiratud, siis parima tulemuse saab siis, kui keskendutakse ühele probleemile korraga. Näiteks ühel kuul võtta häki fookuseks iseteenindus, teisel kuul aga hoopis tellimuste halduse ehk administraatori vaade.


Kellel tasub mõelda disainihäkile?


Üldiselt võib öelda, et need sobivad tiimidele, kellel on juba mingisugune disainikontseptsioon kokku joonistatud ning kellel ei ole võimalik neljapäevasel Google disainisprindil osaleda. Tuleks arvestada aga, et disainihäkid on rohkem kasutajaliidese kesksemad. Google disainsprindi tuleks aga kaaluda siiski siis, kui on vaja luua mittekasutajaliidese kontseptsioon back end, protsessi või integratsiooni vaates.


Kui teenuse keskkond veebiavarustes vajab uut hingamist või lihtsalt veaparandusi, kuid Sa ei tea, kas abi oleks Google disainisprindist või piisaks ka lihtsamast disainihäkist, siis võta meiega ühendust ja koos leiame sobiva lahenduse, mis tegelikult ka toimib.


Zone disainihäkkide kogemusest ning kõige kehvema kasutusmugavusega veebist vestlesime Peeter Marvetiga „Kasvuminutid“ podcastis klikkides siia lingile.


Kasvuminutid podcast on lisaks kuulatav ka Spotify, Apple, Google podcast rakendustes ja Youtubes: