• Andres Kostiv

Millistele ettevõtetele või asutustele sobib Google disainisprint?




Keerulisel ajal tuleb ettevõtetel ellujäämiseks leida probleemidele võimalikult kiiresti toimivaid lahendusi. Google disainisprint on seejuures üks efektiivsemaid metoodikaid, mille abil on võimalik tooteid ja teenuseid parendada kõigest mõne päevaga.


Kui üldjuhul võtab toote-teenuse loomine või juba olemasoleva kasutajasõbralikumaks muutmine aega mitu kuud, siis Google disainisprindi käigus valmib realistlik prototüüp kõigest nelja päevaga. Ei, see ei ole kirjaviga – neli päeva ja valmis.


Tegemist on suhteliselt uue Google’i metoodikaga, mis on väga hea struktuuriga ning äärmiselt efektiivne. Olgu öeldud, et paljudel teenusedisaini metoodikatel, sealhulgas hackathonidel ei ole enamasti põhjalikumat lõppkasutajatega prototüübi testimist sees. Küll aga tehakse seda Google disainisprindi jooksul. See kindlustab selle, et klient ei pea muretsema, kas prototüüp ka päriselt toimib. Seega, kui on soov väga kiiresti parendada teenuse ja kasutajakogemuse disaini, on Google disainisprindi ette võtmine kõige õigem otsus.


Eelkõige sobib Google disainisprint ettevõtetele ja riigiasutustele, kelle planeeritava uue teenuse programmeerimise eelarve on 20 000 – 30 000 euro ringis. Küll aga saame rõhutada, et pole ühtki valdkonda, mille digiteenuse kontseptsiooni ei saaks luua disainisprindiga. Näiteks on selle abiga loodud isegi šokolaadi maitseid, tossudisaine ja Mercedes-Benzi autosalongi lõhn. Üks paremini õnnestunud Google disainisprindi näiteid on aga EASi e-Estonia Briefing Centre virtuaalsete ürituste broneerimissüsteem, mille case studyga saab lähemalt tutvuda siin.


Oluline on vaid see, et oleks piisavalt ambitsioonikas eesmärk (näiteks idee tõsta nupp paremalt nurgast vasakule ei ole disainisprindi vääriline) ning disainisprindil osaleks otsustaja, kelle on raha ja jõudu loodav teenus ellu viia.


Meie soovitame disainisprindile mõelda näiteks riigiasutustele, keskmistel ja suurtel ettevõtetel ja start-up’idel, kellel on vajadus uue teenuse kontseptsioon kiirelt luua. Tihti pöörduvad meie poole ka eraettevõtted, kelle teenuse müügivõime on takerdunud, sest kliendi jaoks ei ole e-keskkond piisavalt kasutajasõbralik.


Loomulikult mängib disainisprindi õnnestumisel olulist rolli ka ettevalmistus ja see, kuidas on kokku pandud sprindil osalev meeskond. Meie soovitame sinna kaasata 5-7 inimest. Kindlasti on oluline, et osaleks tooteomanik, kellel on võimekus ja huvi teenus ka päriselt ellu viia. Samuti peaksid sprindil osalema vanemaarendaja, tarkvaraarhitekt, müügi, turunduse ja klienditeenindusega seotud inimesed.


Igatahes on Google disainisprindist kasu tiimidel, kes on tootearenduses oma graafikust maja jäämas või on vaja kiiresti luua täitsa uue toote kontseptsioon.


Täna saavad ettevõtted sprintida meiega koos ka virtuaalselt, mis edeneb klassikalisest lähenemisest veel kiiremini ja seejuures ei kesta päevas üle nelja tunni, samas ettevalmistusi edukaks sprindiks on rohkem. Virtuaalsel disainisprindil on aga veelgi olulisem see, et kohal on kogenud spetsialist ning eelnevalt on läbi loetud Äripäeva e-poes müüdav raamat „Sprint“, mis räägib live disainisprindist või siis osaletud IT Koolituse praktilisel disainisprindi koolitusel.


Seega, Google disainisprindist võib abi olla kõikidel ettevõtetel. Oluline on vaid ambitsioonikus, ettevalmistus ja võimekus loodu kohe ellu viia!


Lisaks on võimalik Google disainisprindi praktilisi oskusi omandada poolepäevasel lühikoolitusel ja mille sisuga saab lähemalt tutvuda siin.