12 parimat tööriista UX/UI disainerile
top of page
  • Andres Kostiv

12 parimat tööriista UX/UI disainerile

UI/UX disainimaailmas tekib iga aasta uusi elektroonilisi abimehi. Võtame kokku uued tulijad ja vanad olijad, mis peaksid ideaalis UI/UX disaineri elu palju lihtsamaks muutma. 12 rakenduse seast leiab nii tasulisi kui ka tasuta katseajaga või piiratud võimalustega rakendusi ja erineva raskusastmega abilisi. Oleme need jaotanud viite erinevasse kategooriasse – keri ja leia üles see, mis sind kõnetab või uuri neid kõiki.


Computer screen with Figma software
Figma on UI/UX disainerite peamine tööriist 2022 aastal

1. UI/UX disain ja varundamine

Suuremate projektide puhul on tavaliselt samaaegselt töös mitu väikest projekti, mis siis lõpuks peaks kõik ühte punkti kokku jooksma. Iga väike projekt tähendab ka inimest seal taga.

Vältimaks klassikalisi Office´i probleeme, kus kolleeg kogemata rasked aeganõudvad plaanid kerge klikiga üle salvestab, on välja töötatud abimehed Figma ja Abstract. Seal saavad kõik meeskonnaliikmed disainida omaette prototüübid ja kui töö valmis, siis ka kohe näha, kuidas ta sobitub suurde pilti.


Enne aga saavad kolleegid muudatusi kas kinnitada või ümber lükata, vältimaks projekti põhja kõrbemist kommunikatsioonivea tõttu. Vestlusvõimalus küll puudub, kuid tehtud tööd saab taastada.

Figma puhul saavad mikromeeskonnad baaspaketti kasutada tasuta, suuremad grupid peavad eelmainitud rakenduste eest välja käima 12–15 dollarit kuus. Abstract sobib Sketchi ja Adobe XD kasutajatele.

Ühtlasi on Figma ka Futuristi eelistatud tööriist nii graafiliseks disainiks kui ka UX disaini kiirprototüüpimiseks, ja mis parim, see toimib nagu graafilise disaini Google Docs – kõik on kogu aeg varundatud pilves koos hea versioonihaldusega.


Plussid: väga levinud ja töökindel ning pilvepõhine ja Futuristi eelistatud tööriist

Miinused: disainide kinnitamise töövoog ei ole kõige parem


Plussid: disainide kinnitamise töövoog hea

Miinused: Sketch ja Adobe XD ei ole pilvepõhised



2. Töötoad ja ajurünnakud

Töötoad ja ajurünnakud ühes ruumis on eilne päev ja seda eriti valdkonnas, mis ei tunne riigipiire. Klassikaline Skype kahjuks ei paku lahendusi, et visuaalseid projekte saaks teha meeskond, kes asub eri maailmajagudes.

Miro ja Whimsical avavad oma uksed virtuaalse koosolekuruumi ühistavale, kus saab korraldada ajurünnakuid, arendada koos mõttekaarte ning koostada diagramme. Paar esimest projekti on mõlemas rakenduses tasuta, ent suurematel meeskondadel tuleks mõlema abimehe puhul välja käia ligi kümme dollarit kuus.


Plussid: väga populaarne ja Futuristi eelistatud tööriist

Miinused: vahepeal tõrgub näiteks tabelite kasutusel


Plussid: mugav kasutada

Miinused: ei ole väga levinud



3. Keerukamad prototüübid

UX-disaineritel aitavad liideste prototüüpe luua Axure, ProtoPie ja UXPin. Need on lihtsa drag-and-drop-mehaanika peale üles ehitatud rakendused, milles loodud tooteid saab kohe eri ekraanidel järgi testida: kuidas klient tootesiseselt liigub, mis täpselt tootedisainis ei ole oma ülesehituselt loogiline ja kust saaks kujundust veel paremaks muuta.

Lisaks saab ühe toote kallal tegutseda mitu tiimiliiget. Võrreldes teiste disainirakendustega annab UXPin soovitusi ja pakub ise välja loogilisi võimalusi. Keskmine maksumus sellistel rakendustel jääb 30–40 dollari vahele, olenevalt vajadustest ja muidugi ka meeskonna suurusest.


Plussid: sisestusväljadega prototüübid ja mainekas - Futuristi eelistatud keerukama prototüüpimise tööriist

Miinused: õppimiskõver keeruline


Plussid: kiirelt toimiv arvutirakendus

Miinused: pilvepõhine varundus ei ole kõige parem


Plussid: keerukamate prototüüpide loomine on mugav

Miinused: ei ole nii kiire reageerimisega



4. Testimine

Klienditeekonnale keskendunud Lookback ja Maze on loodud selleks, et näha oma toodetes vigu juba beetaversioonis ja seda enne, kui toode turule paisatakse. Ennemuiste, kui selliseid tarku äppe veel ei olnud, tuli teha asju fookusgrupis ja igat olukorda n-ö läbi mängida, mis võttis kõigilt palju aega ning korraldamist.

Nüüd on see tehtud veebi kaudu väga lihtsaks ja tagasisidestamine võimaldab kasutajatel jagada oma kogemust, mille peale tootja ei pruugi isegi tulla. Rakendus salvestab kasutaja teekonnad ja testijate reaktsioonid, et disainer näeks täpselt, mis nupuke vea põhjustab, kus tekib teekonnas loogikaviga ja kuidas kasutajate mõttemaailm mingitel juhtudel töötab. Mõlemat rakendust saab testida tasuta ning täisversioonid algavad ligikaudu 40 dollarist.


Plussid: üsna levinud testimisrakendus koos Invisionappi ja Sketchiga

Miinused: mõeldud pigem suurtele ettevõtetele


Plussid: pigem äppide testimiseks ja mugav kasutada

Miinused: ei ole väga levinud



5. Arendamine

Disainerid, keda üleüldine informaatika jätab külmaks, ent kel on vaja toodet arendada, saavad kasutada kas Alvat, Modulzit või Framer Xi. Need loovad silla inseneeria ja disainimaailma vahel.

Kõik rakendused on sisuliselt koodimisvõimalusega, kuid pigem drag-and-drop-süsteemiga, kus saad oma peas oleva pildi mobiili- või arvutiprogrammist lihtsasti interaktiivseks reaalsuseks muuta. Maksma peab sellise teenuse eest alates kümnest dollarist kuus, kuid alati on võimalus enne tootega tutvuda – selleks on tasuta prooviperiood kõikidel rakendustel.

Kui vajadust nii põhjaliku ülesehituse osas ei ole, siis sobib ka hästi Specify, mis on suunatud rohkem visuaalsele poolele kui inseneeriale. Sinna saab väga hõlpsasti tõsta juba loodud disainid, värvid ja fondid.


Plussid: avatud lähtekoodiga ja tasuta

Miinused: ei ole veel väga populaarne


Plussid: kõige lähedam disaini ja react’i lähendamisele

Miinused: ei ole väga levinud


Plussid: levinud ja jätkusuutlik

Miinused: ei ole kõige mugavam kasutada

bottom of page