• Andres Kostiv

Viis nippi, kuidas teha virtuaalset Google disainisprinti



Kuigi sotsiaalse distantsi hoidmine on muutunud normiks, peame siiski edasi tegutsema, suurendades seejuures oma virtuaalset läbilöögivõimet. Siinkohal tulebki appi Google disainisprint, mida saab väga lihtsalt teha ka üksteisega füüsilist kokkupuudet omamata ja muidugi Futurist.

Paljud ettevõtted on edukad nii öelda reaalsel turul, kus inimesed saavad minna teenindusse, kauplusesse või galeriisse, suhelda ja oma käega asju katsuda. Üleilmse pandeemia tõttu hakkas aga äride ellujäämine sõltuma suuresti sellest, kas nad suudavad sama hea tunde tekitada oma kliendile ka siis, kui ta füüsilise poe või teeninduse asemel külastab neid hoopis veebipoes või e-teeninduses.


Üldjuhul võtab mugavat ja meeldejäävat kasutajakogemust pakkuva e-teenuse või e-poe väljatöötamine kuid ning selle jooksul istuvad inimesed päevi ja tunde koos ühes ruumis. Täna ei taha aga keegi sellist riski võtta. Mis on lahendus? Kas riskida või leppida lihtsalt poolikute e-lahendustega? Võime öelda, et tegema ei pea kumbagi, sest Google disainisprinti saad teha ka virtuaalselt ja tulemused on seejuures sama edukad kui viies seda läbi harjumuspärasel viisil.


Olgu öeldud, et virtuaalne Google disainisprint on samuti nelja päeva pikkune protsess, millest kaks esimest päeva mööduvad koos kaugtöö vormis grupitööna ja kaks järgmist realistliku prototüübi loomiseks ning ka kohe lõppkasutajatega testimiseks. Google disainisprindi videokõnedeks ja kaugtööks peab olema valmis kasutama järgmisi lahendusi: Zoom/Teams, Slack/FB/Messenger, Miro/Mural, Docs, Sheets.


Siinkohal jagamegi viit nippi, kuidas viia läbi virtuaalset Google disainisprinti, mis lahendavad probleemid, teenivad ettevõttele tulu ning viivad teie äri e-maailma tipptegijate sekka.


1. Defineerige väljakutse võimalikult täpselt. Mida konkreetsemalt suudate probleemi sõnastada, seda rohkem jääb ruumi loovusele ja seega on tulemused ka oluliselt paremad. Selgituseks – kui probleemi sõnastus on ebamäärane läheb fookus kaduma ning keegi ei saa täpselt aru, millega ja kuidas ta tegelema peaks ja mis siis ikkagi vajaks täiustamist. Seetõttu ei ole ka sprindi käigus valmiv prototüüp suure tõenäosegusega see, mis lõppkasutajatele arusaadav oleks.


2. Seadke ajaliselt realistlikud eesmärgid. Te peate mõistma, et inimestel on väga keeruline terve päev arvuti taga istuda ja keskenduda. Seetõttu tasubki jagada päev ära nii, et inimesed saaksid teha tööd nii individuaalselt kui ka grupis. Ühtlasi püüdke olla paindlikud, kui virtuaalselt suheldes võtavad asjad veidi rohkem aega kui tavapäraselt.


3. Kasuta kogenud disainisprindi läbiviijat. Olge veendunud, et teid juhendab keegi, kes on antud valdkonnas professionaal ja teab sprindist kõike. Sellisel juhul saavad osalejad keskenduda olulisele ning väljakutse möödub sujuvamalt. Eriti oluline on see just veebis toimuvate koolituste puhul, kus arusaadavalt on pinge veidi suurem kui füüsilisel koolitusel viibides.


4. Koosta meeskond mitmekülgselt. Kaasake sprinti lisaks disaineritele võimalikult palju erinevatest valdkondadest pärit inimesi. Nii on lõpptulemus parem, kuna vaatenurk probleemile palju laiem. Soovituslik disainisprindi meeskond on 5-7 inimest ning olulised osalejad on tooteomanik, otsustaja, programmeerija ning peakasutaja.


5. Tehke plaan sprindijärgseks ajaks. Mõelge eesmärkidele ja riskidele. Olge valmis investeerima leitud lahendustesse. Pidage meeles, et disainisprindi eesmärk on luua prototüüp, kuid ettevõte peab selle reaalselt tööle panema seega peab otsustajal olema raha, võimu ning autoriteeti, et lahendus ellu viia.


Kindlasti ei tasu virtuaalset Google disainisprinti karta ning arvata, et see pole nii efektiivne kui klassikaline sprint. Kvaliteetne ja kasutatav prototüüp saab loodud igal juhul ja seda siis olenemata, kas selle taga on töötunnid, mis veedetud koos päriselt või virtuaalselt.


Kuula lisaks ka "Kasvuminutid" podcasti kus räägitakse lähemalt kuidas virtuaalse Google disainisprindiga loodi logistika elekroonilise saatelehe (e-CMR) kontseptsioon koostöös Maksu- ja Tolliameti Tolli üksuse ja Accelerate Estoniaga ja miks on oluline teha kliendiintervjuusid ning lõppkasutajatega testimisi klikkides siia lingile.


Kasvuminutid podcast on lisaks kuulatav ka Spotify, Apple, Google podcast rakendustes ja Youtubes:


VÕTA ÜHENDUST

Asume koos tegutsema! 

Kirjuta, kui soovid Google disianisprindist rohkem teada saada või tekkis muid küsimusi.

Nimi

E-mail

Sisu

FUTURISTI TÖÖD
AJ& Smart crtified.png
SOTSIAALMEEDIA
facebook-square.png
linkedin.png
youtube2.png

Futurist Estonia     |