top of page

Teenusedisaini lugu: Kuidas Padise Klooster avanes välisturistile

Padise.png

Ilus koht, aga jääb välisturistile märkamatuks
 

Padise Klooster on Loode-Eesti pärl, kus kohtuvad rahu, ajalugu ja vaikust tulevad kogema, igal aastal tuhanded inimesed. Ometi jäi suur osa potentsiaalsest külastajaskonnast puutumata.  Välisturist soovis küll tulla, aga ei leidnud teed.

Futurist aitas Padise kloostri külastuskeskusle leida vastuse Turismi meistriklassis teenusedisaini protsessi juhtides.


Esmase mulje järgi näis, et kõik on justkui hästi. Google Reviews’i keskmine hinne 4,8 kajastas rahulolevaid külastajaid.

Lähemal vaatlusel selgus aga mitu olulist takistust:

  • Kloostri koduleht oli aegunud ega toiminud mobiilis, ehk kanalis, kust enamik turiste oma reise planeerib.

  • Välisturist ei leidnud vajalikku infot ei veebist ega kohapeal.

  • Kohapealsed viidad olid vähese kontrastiga, mistõttu tekitas liikumine segadust.

  • Puudusid nähtavad koostööd kohalike toitlustajate ja majutuskohtadega, mis piiraski külastust ühepäevaseks elamuseks.
     

Küsimus ei olnud selles, mida Padise Klooster oma sisus pakkus, ajalugu ja rahu olid olemas. Küsimus oli nähtavuses ja ligipääsetavuses, ehk kuidas muuta see rikkalik kogemus välisturistile kättesaadavaks?

Kuidas disainisime välisturistile arusaadava külastuskogemuse

Alustasime koos meeskonnaga süvenemist külastaja kogemusse. Eesmärk oli näha, milline on erinevate sihtrühmade teekond alates info otsimisest kuni kohapealse kogemuseni. Just selles etapis sai selgeks, et väliskülastaja ootused ja vajadused olid erinevad Eesti pere või kooligrupi omadest.
 

Lisaks senistele sihtrühmadele (Eesti pered ja kooligrupid) tõime pildile tulevikuks olulised külastajad:

  • Soome, Läti ja Saksamaa pered,

  • kruiisituristid, kelle jaoks on oluline selge ja kiire info kättesaadavus,

  • ning üha enam ka madalhooajal elamust otsivad seminarikülastajad.


Lahendused veebis ja kohapeal
 

  • Uus mobiilisõbralik veebiprototüüp: koos prototüübisime kodulehe mobiilivaate, kus väliskülastaja leiab kiiresti kogu vajaliku info ning saab broneerida oma külastuse.

  • Uued viidad: töötasime välja kontrastsed ja mitmekeelsed viidad, mis teevad liikumise kohapeal arusaadavaks ning jätavad ebakindluse kõrvale.

  • Koostöö kohalike partneritega: sidusime kloostri piirkonna toitlustajate ja majutuskohtadega, et külastaja kogemus ei piirduks vaid mõnetunnise jalutuskäiguga, vaid kestaks terve nädalavahetuse.
     

Nii muutus teenus mitte ainult nähtavaks, vaid ka terviklikuks.

Screenshot 2025-07-10 at 18.19_edited.jp

Mõõdetav mõju ja tulevikupotentsiaal
 

Tänaseks on Padise Klooster veebis välisturistile selgelt leitav ja usaldusväärne sihtkoht. Füüsilised viidad aitavad külastajatel liikuda sujuvalt, nii et kogu tähelepanu jääb elamusele, mitte õige tee otsimisele.


Padise Kloostri pikaajaline plaan näeb ette:

  • Soome turistide arvu suurenemist 40%

  • Läti ja kruiisituristide kasvu 20%

  • teiste Euroopa külastajate kasvu 20% kahe aasta jooksul


Kuid kõige olulisem on mõju, mida ei saa mõõta ainult numbrites: meeskond näeb oma teenust värske pilguga, külastaja tunneb end teretulnuna ning piirkond tervikuna saab turismist rohkem elu ja tulu.

Kui soovid, et ka sinu teenus kasvaks

Padise Kloostri kogemus näitab, et teenusedisain ei tähenda alati suuri ja kalleid muudatusi. Sageli piisab:

  • värskest pilgust teenusele,

  • külastaja vajaduste ja teekonna esikohale seadmisest,

  • väikestest, aga sihipärastest sammudest.


Nii on võimalik avada uusi kasvuvõimalusi ja tagada teenuse kestlik mõju.
 

Kui soovid, et ka sinu teenus oleks uuele sihtrühmale loogiline, nähtav ja atraktiivne, võta meiega ühendust. Futuristi teenusedisaini töötoad ja protsessid aitavad sul kasvada järgmisesse arengufaasi, jäädes truuks oma tugevustele ja väärtustele.

bottom of page