Meie kogemus



Mis on vahet AX ja UX disainil?
Hea kasutajakogemus
Kui inimene kasutab mõnd süsteemi, teenust või toodet probleemideta ja edukalt kas tahisaru AI agentide abil või ilma, on tõenäoliselt tegu hea kasutajakogemusega. Kui tema tegevus on konarlik, on mõistlik mõelda kasutajakogemuse parandamise peale.
Mis asi on AX disain?
Tehisintellekti agendi kogemus (AX) on kasutajate kogemus AI agentidega suhtlemisel lõppteenuse kasutamisel, näiteks AI agent võib e-poes sinu eest ostud teha või iseteeninduses CV ära täita ning piisab vaid teenuse kasutajatunnuse ja parooli andmisest AI agendile näiteks Chat GPT Atlas veebibrauseris.
Mis asi on UI disain?
UI ehk kasutajaliidese disain (ingl. k. “user interface” ) keskendub visuaalsete elementide, nagu värvide, teksti, paigutusele ja kompositsioonile, arvestades stilistikat ja brändijuhist ning ligipääsetavust. Kuna UI disain on tänapäeval AI poolt assisteeritud siis on see UX disaini osa.
Mis asi on UX disain?
Digitaalsete toodete ja teenuste kavandamisel kasutatakse kasutajakogemuse disaini kohta ka nimetust UX disain (inglise keeles “user experience” ehk kasutajakogemus). Kasutajakogemuse keskmeks on olemasoleva teenuse või uue disaini või prototüübi testimine ja valideerimine lõppkasutajate peal.
Mida hea agendi- ja kasutajakogemus mõjutab?
Strateegiliselt läbimõeldud agendi- ja kasutajakogemus võib parandada mitmeid missioonikriitilisi ärimõõdikuid ja luua selge konkurentsieelise.
Rohkem läbimüüki ja kasumlikkust
Vähem püsikulusid ja hüljatud ostukorve
Efektiivsem klienditugi ja iseteenindus
Kuidas agendi- ja kasutajakogemust parendatakse?
Agendi- ja kasutajakogemuse parandamine toimub umbes kuuajaste töötsüklitena.
Ühe tsükli jooksul tegeleme järgmiste tegevustega:
NÄDAL 1
Tooteomanikuga intervjuu ja ambitsioon
Projekti mahu ja ärimõõdikute kokkuleppimine
NÄDAL 2
Teenuse audit ja esmased agendi- ja kasutajatestid
Luuakse parenduste tegevuskava
NÄDAL 3
Teenuse loogika ja agendi- ning kasutajakogemuse
audit
Uut teenuse loogikat testitakse sihtgrupi kasutajatega ja AI agendi peal.
NÄDAL 4
Vajadusel tehakse disaini ja teenuseloogikasse korrektuurid
Disain ja teenuseloogika antakse ettevõttele üle juurutamiseks

Martin Paršin
Nobel Digital partner ja strateeg
Futuristi meeskonna ja Andrese ekspertiis on olnud Nobelis oluline oskuste arengu soodustamisel, disainiprotsesside efektiivsemaks muutmisel ning uute edasimüügi partnerite kaasamisel.

Ingmar Aasoja
Zone.ee tarkvaraarenduse juht
Futurist aitas Zone uue iseteeninduse loomiseks kaardistada klienditeekonna ning luua UX/UI prototüübi, mis on lihtne ja loogiline. Tulemuseks oli mugav kasutajaliides, millega ei jää hätta IT kauge kasutaja ning säilis ka nõudlikumale spetsialistile vajalik funktsionaalsus.

Rein Remmel
Entigo tegevjuht
Olime Entigo veebilehe uuendamist planeerinud aastaid. Futurist aitas selle UI/UX disaini abil teoks teha. Tänu Futuristi meeskonna mitmekülgsusele ja süsteemsusele saime üle sisuloome väljakutsetest ja saavutasime lühikese ajaga oluliselt rohkem, kui oodata oskasime.

Futuristi AI agendi- ja kasutajakogemuse ekspert on Andres Kostiv. Kui arvad, et sinu teenuse AI agendi- ning kliendikogemust või sisemisi tööprotsesse võiks muuta paremaks ja mugavamaks, võta meiega ühendust ja räägime täpsemalt! Andres on ka Äripäeva akadeemia AI ning IT Koolituse UI/UX koolitaja ja loe lähemalt kursuste kohta siit lingilt.

Kadri on kogenud UI/UX disainer, graafiline disainer ja teenusedisainer, kellel on ulatuslik kogemus nii avaliku- kui ka erasektori projektides ja disainisprintide fasiliteerimisel. Kadri on ka ekspert protsesside visualiseerimisel ning tema panus aitab tagada disaini töötubade sujuva kulgemise ja tulemuslikkuse.










