Disainisprint MM Grupiga: Upgreati juhtum - Futurist
top of page
  • Andres Kostiv

Disainisprint MM Grupiga: Upgreati juhtum



Upgreat on ambitsioonikas ringmajandusettevõte, mis pakub tarbijale garantiiga kasutatud Apple seadmeid. Koos teiste kohalike Apple’i esindajate iDeali ja Valge Klaariga esindab Upreat MM Grupi jaekaubanduse investeeringuid.


Ettevõte asutati aastal 2020. Koostööni Futuristiga jõuti pärast esimest jõulukampaaniat, mille käigus teenitud e-poe müügitulu ei vastanud Upgreati ootustele. Koostöös Futuristi meeskonnaga tehti strateegilisi korrektuure nii planeerimises kui ka elluviimises ning järgmise 2021 aasta jõulukampaania müügitulu e-poes oli 10 korda suurem ning lisaks aastaga kasvas ka e-poe müügikäive miljoni euro võrra.


Strateegilised töötoad Upgreati meeskonnaga

Futuristi meeskond korraldas Upgreatiga mitu etappi töötubasid ja tegevusi, et anda võimsam hoog kasutatud Apple’i seadmete e-poe eduloole Eestis.


  1. Parenduse strateegia Upgreati tiimil olid mitmed hüpoteesid, kuidas kasutatud Apple’i seadmete müük e-poes paremini toimima panna. Futuristi meeskonna ekspertkogemus kinnitas mitmeid mõtteid, ent lisasime ka enda poolt mõned ideed. Ühiste sessioonide käigus valmis strateegiline plaan, kuidas täpselt parandusi prioritiseerida ja seejärel ellu viia.

  2. Kasutatauvuse audit Ühiselt viisime läbi põhjaliku auditi olemasoleva e-poe töökorralduse kohta ning tuvastasime positiivsed ja negatiivsed komponendid. Kassatoimingud ja tagasiostuprotsess olid olemasolevas veebipoes väga hästi lahendatud. Samas ilmnes ostumugavuses mitmeid kitsaskohti - leidsime hulga põhjuseid, miks poe külastajad “osta” nupu vajutamata jätsid.

  3. Uue e-poe prototüübi loomine disainisprindiga Kolme kuu jooksul aitasime Upgreatil luua parandustega veebipoe. Kasutasime koostööl meile hästi tuttavat ja tõestatud disainisprindi metoodikat: iga muudatuse disain valmis koosloomes ning sai koheselt testitud prooviostjate peal. Suurimad muutused sai tehtud ostuhirmude maandamise valdkonnas. Hakkasime ostjatele aktiivselt kommunikeerima seadmete tagastusõigust, garantiid ja vahetusvõimaluse olemasolu. Sellise uue suunaga muutus külastajate ostukäitumine märgatavalt. Tuvastasime ka võimaluse tõsta lisaseadmete müüki, mis seni ei saanud piisavalt tähelepanu. Nüüd tagantjärele vaadates saabki väga suure osa Upgreati käibe kasvust just lisamüükide arvele kirjutada.

  4. Uue e-poe valmimine Uus Upgreati e-pood valmis 2021. aasta teises pooles, ent põhimõttelisi muutusi viidi sisse juba algses veebis. Futuristi meeskond toetas aktiivselt ka uue lehekülje valmimist: selle etapi käigus aitasime strateegiasprintidega juurutada Jira projektijuhtimistarkvara ning oluliselt lihtsustada telefonide hoolduse siseprotsessi.

Käibe kasv: miljon eurot

2021 aasta Upgreati jõulumüük ületas e-poes eelmise aasta kesiseid tulemusi rohkem kui kümnekordselt. Esmased kasutajakogemuse korrektuurid suve alguses ning uue e-poe avamine varasügisel aitasid Upgreatil oma käibele eelmise aasta tulemusega võrreldes lisada üle miljoni euro.

bottom of page