top of page
  • Andres Kostiv

Bestwine lugu: veinikeldrist edukaks e-poeks



2020. aasta oli suurte muutuste aasta kogu kaubandussektorile, andes hoogu e-äride kiirele kasvule. Ka seni aktiivselt personaalse butiikäri kogemusele panustanud Bestwine veinikelder pööras oma kasvuambitsiooni digitaalsetesse kanalitesse ning pöördus Futuristi poole sooviga kasvatada kiirelt oma e-teenuste osakaalu.

Strateegiline kannapööre ühe kuuga

Kohtudes 2021. aasta varakevadel Bestwine juhtkonnaga, leidsime eest endale tuttavat laadi väljakutse. Ettevõttel oli soov arendada oma e-poodi ning kasvatada ostude mahtu läbi e-kanali ning teha seda kõike võimalikult kiirelt, kuna seni toiminud füüsilise poe müügikanalid oli COVID-19 tõttu piiratud. Bestwine soovis luua e-poodi, mis arvestaks ühtpidi juba tekkinud kliendibaasi ootuste ja vajadustega, pakkudes neile alternatiivi kaupluses ostule. Ning samas aitaks kasvatada ka ärimahtu uute klientide näol.

Kuna koroonapiirangute tõttu ei olnud Bestwine’l aega kulutada oma e-poe arendamisele mitmeid kuid, siis alustasime kiirelt kahepäevase strateegiasprindiga, mille käigus analüüsiti uut tekkinud olukorda ja selle mõju ning võimalusi ärile. Seejärel lepiti kokku kahe järgneva aasta eesmärkides ning pandi paika konkreetne tegevuskava, kuidas sinna jõuda. Strateegiasprindi järel tekkis Bestwine juhtkonnal selgem arusaam, milline on praegusesse aega sobiv ärikontseptsioon, kuhu on suunatud uue e-poe fookus, ja millised on sellise julge kannapöörde tegemisel ettenähtavad riskid. Strateegiatöötoa tulem oli juba detailne plaan ja e-poega seotud esmased disainimõtted.


Pilt prototüübi kavandist, mille kallal Bestwine juhtkond koos töötas
Bestwine uue e-poe prototüübi kavandi kallal töötas kogu juhtkond koos.

Nädalaga valmis uue e-poe prototüüp

Seejärel asuti juba uue e-poe kontseptsiooni kallale, mis valmis samuti välgukiirusel. Nädalase disainisprindi jooksul alustati esmalt olemasolevate klientide intervjueerimist, et mõista paremini nende senist ostukäitumist ning mis on nende jaoks oluline, kui ost toimub läbi e-kanali. Seejärel analüüsiti erinevaid võimalikke lahendusi ning joonistati koosloome käigus uue e-poe prototüüpi kavand, mille põhjal valmis juba terviklik prototüüp. Neljandal päeval sai kogu juhtkond jälgida prototüübi testimist lõppkasutajate peal ning pakkuda ka omaltpoolt lahendusi ilmnenud probleemide parandamiseks.

Paralleelselt disainimise, testimise ja parandusettepanekutega toimetas Futuristi disainimeeskond kujunduse viimistlemisega. Nii oli võimalik testida juba lõpliku välimusega teenust, ning kohe sprindijärgsel nädalal alustada veebipoe teostusega.


Pilt Bestwine e-poe lõplikust prototüübist, mida lõppkasutajate peal testiti.
Bestwine uue e-poe mobiilivaade, mida lõppkasutajate peal testiti.


Käibe kasv: kaks miljonit eurot

Bestwine käive kasvas kahe aasta jooksul peale e-poe käivitamist 2 miljonilt eurolt 4 miljonile. Algsest lihtsast e-poe loomise soovist sai sihipäraselt disainitud digitaalne müügikanal, koos selge ärilise eesmärgi ja kontseptsiooniga. Tõenäosus, et potentsiaalne klient lahkub Bestwine e-poest õnnestunud ostuga on täna kolm korda suurem ning poolelijäänud ostude arv on vähenenud ligi kaks korda. Kel huvi Bestwine kiirest arengust ja tegemistest veel rohkem kuulda, siis Anni Toom, Bestwine nüüdseks endine tegevjuht, käis mõni aeg tagasi külas ka Kasvuminutite podcastis, kus rääkisime lisaks e-äri kasvatamisele ka coachingust ja õnneliku organisatsiooni alustaladest, mis loovad olulise pinnase mistahes äri kasvule.

Comments


bottom of page