top of page
  • Andres Kostiv

Kuidas disainisprindi abil arendusi ja innovatsiooni kiirendada?



Kiirelt arenev tehnoloogia ja muutlik majanduskeskkond esitab ettevõtetele üha uusi väljakutseid. Võime muutustele reageerida ja oma tooteid ja teenuseid kiirelt arendada aitab ellu jääda ja loob selge konkurentsieelise. Üks tõhus tööriist, mis on aidanud ettevõtetel oma arendusi kiirendada ja turumuutustele paremini vastata – on Google disainisprint.   


Disainisprint, algselt välja töötatud Google Venturesi poolt on neljapäevane protsess toodete ja teenuste kiireks loomiseks ja täiustamiseks. Disainisprindi metoodika kiirendab oluliselt teenusedisaini, klienditeekonna ning UI/UX analüüsi protsessi, mis tavapäraselt võib võtta mitmeid kuid. 


Disainisprindi tulemuseks on realistlik prototüüp, mida on lõppkasutajatega valideeritud ja mis on valmis edasiseks arenduseks ja programmeerimiseks. 

 

Millist innovatsiooni saab disainisprindiga kiirendada? 

 

Disainisprint sobib väga erinevate väljakutsete analüüsiks. Siin mõningaid näiteid erinevatest valdkondadest:  

  • Parem veebilehe kasutajakogemus. Kui veebilehe või e-poe kasutajate käitumine viitab rahulolematusele, saab disainisprindi abil kiirelt testida mitmeid uusi disainimõtteid. Sprindi lõpuks tekib veendumus, et praktikas sisse viidavatel muudatustel saab olema ka reaalselt positiivne mõju lehekülje kasutuskogemusele. Näiteks Bestwine veebileht muutus edukaks e-poeks üheainsa disainisprindi tulemusel. 

 

  • Klienditoe protsesside optimeerimine. Tarbija ootused digitaalse teeninduse reageerimisvõimele ja kvaliteedile on kõrgemad kui kunagi varem. Disainisprindi metoodika sobib hästi klienditeekonna valupunktide tuvastamiseks ning kliendisõbraliku protsessi prototüüpimiseks. Näiteks Kaubamaja Grupp arendas disainisprindi abil uue mobiilse Partnerkaart äpi ja ostupuldi.

 

  • E-poe ostuprotsessi optimeerimine. Kui kliendid kipuvad oma ostukorvidest loobuma, sobib disainisprint suurepäraselt nende käitmise analüüsiks ning kasutajasõbralikuma kassaprotsessi prototüüpimiseks. Näiteks UpGreat e-pood parandas disainisprindi järel oma müügitulemusi kümnekordselt. 

 

  • Uus tootekontseptsioon. Kui turg nõuab uuenduslikke tooteid, on disainisprint kiireim viis tuvastada tarbijate vajadused ja eelistused. Kiire ajurünnak ning prototüübid lasevad tootekontseptsiooni ära testida enne suuremate investeeringute tegemist. Näiteks Accelerate Estonia lõi uue KYC lahenduse neli päeva kestnud disainisprindil.  

 

  • Uued funktsionaalsused tarkvararakenduses. Disainisprindi formaadis ajurünnak ja prototüüpimine on ideaalne viis välja mõelda ja testida uusi või parendatud funktsioone nii mobiiliäpi kui äritarkvara puhul. Vähem kui nädalaga jõutakse kasutajate poolt tagasisidestatud disainini, mille põhjal on lihtne luua nende vajadustest lähtuvad uued funktsionaalsused. Näiteks tarkvarafirma Entigo alustas oma uue iseteenindus-keskkonna kontseptsiooni loomist just disainisprindist.  

  • Sujuvam sisseelamiskava uutele töötajatele. Lohisev ja ebatõhus protsess uute töötajate vastuvõtmisel ja neile tööprotsesside tutvustamisel võib radikaalselt mõjutada nende tootlikkust ja edasist motivatsiooni ettevõttes töötamisel. Disainisprindi käigus on lihtne tuvastada olemasoleva kava valupunktid, prototüüpida uusi liitumisprotsesse ning katsetada sujuvaid lahendusi tõhusamaks ja kaasahaaravamaks sisseelamiskogemuseks. 

Disainisprint ei lahenda kõiki arendusprobleeme, kuid see on tõhus innovatsioonitööriist, mis annab ettevõtetele kindla raamistuku arenduste kiirendamiseks. Disainisprintide kasutuselevõtt aitab kujundada ettevõttes ka innovatsioonikultuuri, mis omakorda toetab ärikasvu, aitab arendusotsuseid vastu võtta ja kliendisõbralikke lahendusi luua.  

 

Kolm põhjust disainisprintidega alustamiseks

 

Kasutajakesksus 

Kasutajakeskne disain tagab alati parima tulemuse. Kui lõpptoode vastab kasutaja vajadustele ja ootustele, kasvab nii otsene kliendirahulolu kui ka kaubamärgilojaalsus. See mõjutab ettevõtte kasvu nii positiivse tagasiside kui korduva äritegevuse kaudu. 

Disainisprindi fookus on kasutajakesksus. Head ideed jäävad pelgalt headeks ideedeks, kuni need on koos päris klientide ja kasutajatega kontrollitud ja kinnitatud.  

 

Kuluefektiivsus 

Disainisprint maandab märkimisväärselt riske kulutada ressursse juba ette ebaõnnestuvatesse ideedesse. Prototüüpimine ja varajased kasutajatestid aitavad tuvastada võimalikud komistuskivid ja probleemid enne teostust. See vähendab ebaõnnestumise ning põhjendamatute kulutuste tegemise ohtu. 

 

Parem koostöö 

Disainisprint toob neutraalsele mänguväljakule kokku erinevate oskuste ja vaatenurkadega meeskonnaliikmed. Et mängureeglid on väga konkreetselt ette kirjutatud, loob sprint soodsa pinnase kollektiivse grupitarkuse parimal moel ära kasutamiseks. Selline koosloome toimib katalüsaatorina mistahes arenduse ja projekti edasiviimisel. 

 

Selline edukas koostöökogemus ei paranda ainult konkreetse arenduse tulemusi, vaid aitab kaasa ka meeskonna üldisele loomingulisele suutlikkusele. Koostööl põhinev meeskonnakultuur soodustab nii individuaalset kasvu kui meeskonna arengut. See on suurepärane vundament uuendusliku ja tulevikku-vaatava ettevõtte püsivaks ärieduks.  

Kas disainisprint sobib minu ettevõttele?  

 

Olukorras, kus kiire kohanemine on kriitiline, pakuvad disainisprindid struktureeritud ent paindlikku lähenemist probleemide lahendamisele. Olgu su projekt uue toote väljatöötamine, turumuutustele reageerimine või innovatsiooni edendamine, võib disainisprint anda sinu ettevõtmisele uue hoo ja suuna. 

 

Disainisprint ei ole lihtsalt uuenduslik töötoa-formaat. See on innovatsiooni katalüsaator. Loe lähemalt Futuristi disainisprintide kohta, võta meiega ühendust ja arutame koos, kas disainisprint võiks sobida sinu kõige põletavama probleemi lahendamiseks!  

コメント


bottom of page